Awans zawodowy nauczycieli (wg starych przepisów)

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego;

2. Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe w tym dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem, który jest integralną częścią dokumentu (obowiązek złożenia kopii suplementu dotyczy wszystkich dyplomów ukończenia studiów wydanych po 1 stycznia 2005 r.) - kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły/placówki;

3. Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem
– kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły/placówki;

4. Zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki (będącej podstawowym miejscem zatrudnienia) zawierające informacje o:

  • wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze wskazaniem wszystkich szkół/placówek, w których nauczyciel odbywał staż;
  • dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela;
  • dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego;
  • przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określanych w art. 9d ust. 5 i 5a oraz art. 9f ust. 2 i 4 Karty Nauczyciela, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy.

5. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego – kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły/placówki;

6. Ocena dorobku zawodowego za okres stażu – kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły/placówki;

7. Oświadczenie o zmianie nazwiska (jeśli dotyczy). 

  • Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem - na każdej stronie zapis „stwierdzam zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, pieczęć imienna dyrektora, podpis, pieczęć nagłówkowa szkoły/placówki.

 

Dokumenty prosimy umieścić zgodnie z powyższą kolejnością w plastikowy skoroszyt i zapakować w kopertę.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Prostki
ul. 1 Maja 44B
19-335 Prostki
- sekretariat

Opłaty

-

Termin i sposób załatwienia

Obowiązujące terminy:

  • decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego zostanie wydana do:  

      - 31 sierpnia danego roku, gdy wniosek zostanie złożony do 30 czerwca;

      - 31 grudnia danego roku, gdy wniosek zostanie złożony do 31 października;

  • nauczyciel, który złoży wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego zostanie powiadomiony o terminie i miejscu posiedzenia komisji egzaminacyjnej w terminie 7 dni przed posiedzeniem komisji;
  • gdy wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego lub załączone do niego dokumenty nie spełniają wymagań formalnych, nauczyciel zostanie powiadomiony o brakach i wezwany do ich usunięcia w terminie 14 dni; jeśli braki nie zostaną usunięte, wniosek pozostanie bez rozpoznania.

   

Egzamin prowadzi komisja egzaminacyjna powołana przez Wójta Gminy Prostki w składzie:

  • przedstawiciel organu prowadzącego – przewodniczący komisji;
  • przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny – członek komisji;
  • dyrektor szkoły/placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony – członek komisji;
  • dwóch ekspertów posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole/placówce, w której nauczyciel jest zatrudniony, z których co najmniej jeden naucza tego samego przedmiotu i prowadzi ten sam rodzaj zajęć, co nauczyciel – członkowie komisji;
  • opcjonalnie, na wniosek nauczyciela, przedstawiciel związku zawodowego wskazanego przez nauczyciela we wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego – członek komisji

 

Podstawa prawna

Nauczyciele, którzy do dnia 31 sierpnia 2022 r. uzyskali stopień nauczyciela kontraktowego, lecz do tego dnia nie uzyskali stopnia nauczyciela mianowanego, stopień nauczyciela mianowanego uzyskują według starych przepisów, tj. ustawy - Karta nauczyciela w brzmieniu obowiązującym przed 1 września 2022 r. oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2200).

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej przysługuje prawo do złożenia odwołania do Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty.

Inne informacje

Informacje telefoniczne można uzyskać w Biurze Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Prostki pod numerem telefonu: 87 5201807

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 05.02.2025 r.
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Barbara Ladzińska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 lutego 2025 09:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Kamil Faszcza
Ilość wyświetleń: 78
22 lipca 2025 14:56 (Kamil Faszcza) - Aktualizacja danych sprawy.
06 lutego 2025 08:19 (Kamil Faszcza) - Dodanie załącznika.
06 lutego 2025 08:19 (Kamil Faszcza) - Dodanie załącznika.